mandag 21. januar 2013

VINTER!!



Temperaturen forteller at det  er vinter. Det er jo greit med kulde,slik at en får merke at det faktisk er vinter! Så kan en jo håpe på at, når sommeren kommer...så får en kjenne sommer-varmen! Været er det ingen ting å si på for tida. Vi har snart hatt  14 dager med kulde og knall fint vær! Ser ut til at vi skal få ha dette været videre fremover ei god stund til! 


Nå har jeg endra litt på bloggen med ny bakgrunn og gjort det slik at en ikke trenger å være registrert for å skrive kommentarer. Det har av og til ergret meg selv, at jeg ikke får til å kommentere hos andre. 



Denne boka har jeg nettopp kjøpt meg. Den har mange fine ideer. Måtte jo ha den, så lenge jeg også har bok nr 1! 
Har jo nesten dilla på det som heter garn og mønstre! Ei jeg er tante til, er i Amerika for å studere. Ho har jeg lovet å strikke lue til. Ho har jo ikke mindre enn -24 grader og da kan det være greit med noe  varme plagg rundt ørene!! Jeg blir å strikke to, så får ho velge den ho liker best fargen på. Alltid kjekt å glede noen med hjemme strikkede plagg. 
 I  sist uke, var vi en tur i Stavanger. (mannen min og jeg) Da måtte jeg jo innom sparkjøp og kjøpe noe billig garn. De hadde tross alt 20% på allt garn... sa jeg nesten garn dilla... 


Min bror og hans kone var i Thailand å feiret nytt år, vi på hus og katter. Da de kom hjem fikk jeg denne flott lysestaken. De er formet som tønne med tauverk rund oppe og nede og rosemalt på den ene sia. Skikkelig for seg gjort.


Siden jula er over, synes jeg det er koselig med litt nye blomster inne nå. Da var det greit å bytte ut det som var oppi jule dekorasjonen med disse primula blomstene. 

Har du sett på 
Disse er strikket i Viking Alpaca.  Kjempe godt garn å strikke med. De ser jo litt rare ut... satset på at de vil se bedre ut når de er tovet i maskinen.




Her har jeg tovet de en gang i maskinen sammen med ett håndkle på 40 grader med Milo. De var da litt for store. Etter å ha gått i de en time og to....fant jeg det best  å tove de enda en gang. Nå passer de helt perfekt! Måtte ta de på meg våte, for få de helt passe. De ble skikkelig godt tovet kan man si!! Når de skal vaskes nest gang, er det bare å vaske de på ull program. 


Jeg har strikket ett Embla skjerf. Embla er garn fra Viking garn. Kjempe lett å strikke...bare man forstår mønsteret og eller strikke måten. Veldig lett å strikke og veldig fort å strikke det! 
Jeg har fått meg nye briller. Etter at jeg har gått ned 48 kilo, så var de gamle brillene mine blitt for store for meg. Valget var mellom vanlige briller eller progressive briller. Siden jeg ikke er så gamle skrotten  fikk jeg progressiv for ungdom. He he. Det ble bare noen hundre lapper dyrere, så egentlig ikke så mye å tenke på. Nå har jeg brukt de noen dager og synets det helt topp. Treger ikke på dette i det hele tatt. Ingen u-behag så langt.


Nå vil jeg tilbake til lua jeg har begynt på. Best å fortsette, slik at jeg får den i posten FØR vinteren er omme!! Ha en fin kveld alle sammen.

Lilleputten.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar