fredag 25. januar 2013

Helg!


 Fredag igjen. Hvor blir ukene av? Akkurat nå er det greit dagene går fort...mot lysere tider! Så får vi bare håpe at denne sommeren kan bli noe bedre enn den vi hadde i fjor! Da var det mye regn. 


I går fikk jeg tatt ut alle 4 madrassene i senga vår, for å lufte de ute i kulden. Min  mann hjalp meg heldigvis med dette. To av madrassene er inne i ett trekk og da er de ikke så gode å håndtere alene. Fikk skiftet gardinene der inne også. Det så ut som at vi skulle få noe nedbør i form av snø eller regn, så i 12 tida, fant jeg ut at det var på tide å ta inn madrassene igjen. Det var så deilig å legge seg i lufta seng og reine sengklær. 

Vi hadde bo-bilen vår på EU-kontroll i går. Det gikk fint. Var noen små ting som måtte fikses. Det ene var noe rust på den ene kanalen. Det visste vi om. Den skal ikke vises før i slutten av mai, så mannen i huset har god tid på seg. Greit å ikke måtte stresse med slike ting også da. Ser frem til sommeren og flere koselige turer med den.  

I går kveld fortsatte jeg på ett helt vanlig par sokker, uten noe mønster. Bruker dobbelt Silja garn og pinne 3.5-4 på de. Blir sikkert veldig varme og gode. Fikk ferdig den ene. Slike sokker er veldig greie å strikke på, når en har besøk. Da slipper en å telle og eller tenke så mye. Pinnene går helt av seg selv. I dag er det Marius genseren som står for tur. Har kommet så langt at mønsteret på bolen skal strikkes.


Denne lua strikket jeg i fjor vår. Den er strikket i Viking Odin garn på pinne 5,5.
Den skal sendes til Sveio er planen. Har ei som vi er faddere på der. Så jeg får puttle meg i posten en dag. 





Denne lua er strikket i Sally garn. Det er ett godt garn å strikke av. Jeg har brukt samme mønster som på den i blått. Det er mønsteret fra siste NU som kom ut. 





Nå får jeg ta fatt på dagens store oppgave..... sy-rommet/hobby rommet mitt flyter HELT over! Det må ha en kraftig opprydding.
Ønsker alle en flott fredag.

Klemmer fra Lill-Harriet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar