onsdag 23. januar 2013

Atter en nydelig dag!

I dag er det enda en fin dag. Kaldt men ikke noe nedbør. Det ser ut til at vi skal få ha dette være helt til lørdag. Noe som passer meg helt utmerket. Det er herlig med kulde og sol. Lufta ute blir så god å rein. Lufte sengetøyet og for ikke å snakke om å legge seg i godt lufta sengetøy, når kvelden kommer. Det er deilig det! Det er ikke så god klestørk ute nå, men pytt pytt. 

Apropos vinter...hva passer vel bedre da enn å strikke lue, sokker og votter? he he Greit med noen varme plagg når kulden setter inn, som nå. De fleste mønstrene jeg har, er på engelsk. Det gjør ikke noe. Er det noe jeg lurer på, så er det bare å bruke Google. Jeg bestiller mye av bøkene mine på nettet. Adlibris, er en fin plass å bestille bøker, når man har "dilla" på mønster og oppskrifter.
Sist jeg skrev her,fortalte jeg at Sparkjøp hadde 20% på garn. Dette er det jeg kom hjem med. Noe bomulls garn og noe ullteppe garn. Så får vi se hva jeg kan brukte det til. Det blir nok grytekluter ++
Her er lua jeg akkurat er blitt ferdig med. Den er strikket fra ett mønster som står i det  sist ukebladet som kom denne uka.  Jeg har brukt Falk garn fra Sandnes garn. Strikket på pinne 3,5. Skal starte på en til nå, men den skal jeg strikke i hvitt Sally garn. Det har jeg akkurat fått høre, er ett godt garn som ikke gulner med årene. Litt usikker på om jeg vil bruke samme mønster eller om jeg kanskje blir å endre mønsteret etter eget hode, men med samme utgangspunkt. Jeg får se hva jeg finner på. Det var ei veldig grei lue å strikke. 








Nå skal jeg snart på kaffe besøk hos ei venninne. Skal bli kjekt å slå av en drøs over en kopp kaffe :o)
Ønsker alle en fortsatt fin onsdag.

Lilleputten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar