fredag 27. april 2012

Fredag og helg......igjen


 Ja, så er det blitt fredag igjen. Hvor blir ukene av. Synes ikke det er så lenge siden vi hadde mandag. Det er helt rart. En uke består nesten bare i mandager og fredager. Det er vel bare ett bevis på at vi har det greit. Hadde ukene gått seint, så hadde vel det da vist at vi ikke har så mye å fylle dagene med. Jeg bruker aldri å ha problem med å fylle dagen med noe. Jeg har alltid noe å pusle med.  

Nå har jeg strikket en lue til ei vi er faddere på. Ho har bursdag i jule, så det er kanskje ikke rette tiden for å gi lue, men så kan ho gjemme den til høsten. Den var litt koselig med mange farger. Den er strikket i Viking Balder. Ett tykt og varmt garn. 100% super wash. Litt greit at det går annt å vaske i vaske maskinen.  
Så har jeg demontert min konfirmantens bunad.. Ho skal overta den bunaden som jeg en gang i tiden fikk til min egen konfirmasjon. Jeg har bare brodert nytt forkle sett. Den måtte syes litt inn, siden jeg hadde har sydd den ut, etter hvert som den har krympet... Jeg har skiftet alle sølv båndene, de hadde tapt eg veldig i farge. Etter at jeg hadde sydd inn bunaden i livet å stod og studerte den, så var det noe som ikke såg helt bra ut bak.... De hadde klart å montere stakken på skjevt i forhold til vesten. Bak var midten av stakken 4-5 cm mot høyre. Det var ikke særlig pent. Så lenge jeg VET om feilen, klarte jeg ikke å la det være. Tok like godt å sprettet av stakken fra vesten og sydde det hele på en gang til. Nå mangler jeg bare å sy i de knappene, som spydet skal tres gjennom. 


Nå har jeg kjørt minste mann til bussen. De er nå på vei til Umbro Cup i Kristiansand. Kan tro han gledet seg. Faren hadde vert å kjøpt horn som han skulle ha med seg på bussen + ei drikke flaske. Skal bli kjekt å høre hvordan de har hatt det på turen. 


Nå skal jeg inn i stua for å vaske resten av taket. Det er en REAL dritt jobb!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar