lørdag 14. april 2012

Poncho fra allers


Da har jeg strikket en poncho til meg selv. Den fant jeg mønster på i ett allers. Den skulle egentilig strikkes i Pt3 eller Puno. De har strikkefast het på 14 masker i glattstrikk på pinne nr 6 = 10 cm. Jeg valgte å strikke den i Alfa som har strikkefast het på 13 masker i glattstrikk på pinne 
nr 6 =10 cm. Dette er ett garn jeg liker godt å strikke med. Det er 85% ull og 15% mohair.


Ponchoen går rett av bak, da den er strikket i ett stykke hvor endene er sydd sammen i en spiss. Min datter på 15 likte også denne, så det kan være jeg må dele den med flere...Foreløbig blir det en stund til jeg kan bruke den. Lurer på på hvorfor, kan du gå inn på den andre bloggen min å lese om det der. Ser det kan være lurt å ha ei skjorte under, som ikke trekker til seg alle trådene.
Dette er mitt neste STORE prosjekt innen strikking. Genser til meg selv. Det er det veldig lenge siden jeg har strikket. Dette garnet bestilte jeg hos sprarkjøp, da de hadde tilbud på garn.


I dag kommer dagen til å gå i matlaging, husarbeid, klesvask og forhåpentligvis skifting av sølvbånd i bunaden til Anne-Lill.
Ønsker alle en fin, fin lørdag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar