søndag 28. oktober 2012

Kong vinter og strikking.



 

Har du husket å stille klokken en time tilbake? Det har jeg gjort, ergo var jeg oppe før 5 i dag. Jeg synest de burde tatt bort dette med sommer og vinter tid. Har lite for seg etter min mening. Jeg vet noen land har gått bort fra det. Nå blir det ergo lysere om morgenen og mørkere om kvelden. 
 På fredags morgenen da jeg sto opp, ble jeg noe overrasket...selv om jeg kanskje ikke burde bli det! Det var helt hvitt ute. Kong vinter har meldt sin antre! Gradene på gradestokken kryper stadig lenger og lenger nedover. Noen som kjenner seg igjen på dette bildet? Jeg gjør iallefall det! :o)


For ei god stund tilbake, strikket jeg disse sokkene i Viking sitt Nordlys garn. Sokkene var greie og strikke. Garnet var tynt noen steder og tykt andre steder. Siden jeg ikke hadde strikket slike sokker tidligere, trodde jeg jo at garnet skulle være slik. Helt til jeg kom i butikken her på Jørpeland og kjennte på de sokkene som ho hadde strikket. De var tynne å helt gjevne. Å for en fortvilelse! Det resulterte i at jeg tok med meg mine sokker og viste henne. Ho kjennte på sokkene og ville reklamere på de, da det er en feil i garnet. Jeg fikk beholde sokkene og fikk ett nytt nøste med meg hjem. Det var ikke meg i mot. Har enda ikke begynt på de nye sokkene, men fargen på garnet liker jeg!

For ei stund siden var det basar på dagsenteret på Jørpeland. Der var jeg heldig å vinne båe nålpute og to håndkle. Det ene håndkle er gult, men det kom ikke så godt frem på dette bildet.
De er så flinke å lage ting. Synest det er litt viktig å støtte de.





Var innom gamle Andor her en dag. Da ramla jeg over denne toppen. Den hang på utstilling i butikken. Den var jo bare helt nydelig. Så den bare måtte jeg ha.


Strikker den i mini alpakka. Det er så godt garn å strikke av. Resultatet blir også varmt og mykt å ha på.






Denne marius tunikaen er også strikket i mini alpakka. Den er str 1 år. Har en tremenning som skal bli bestemor. Ho ønsket at jeg skulle strikke noe. Å da ble det altså denne. Jeg valgte brunt som grunnfarge, da jeg synest mørkeblått på ett lite barn, blir så skarpt.





For noen dager siden, fikk jeg denne kjekke saken av ei venninde. En setter garnet på den og garnet sviver fint rundt mens en strikker. Veldig kjekk sak.




Modell 2 Fredag på jobb, var det ei som spurte om jeg kunne strikke ett par marius barne gensere for henne. Det har jeg jo selvfølgelig sakt ja til. Jeg har begynt på bolen på den ene og er kommet så langt at jeg skal begynne på mønsteret på brystet. Strikker de i Smart garn fra Sandnes garn. Det er garn som ikke klør og det kan vasket i vaske maskinen.




Ønsker deg en fin søndag videre.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar