lørdag 6. oktober 2012

Friendships eggs...

 Disse eggene fikk jeg i posten fra Fiona i Australia. Ho er veldig flink å lage ting selv. En kreativ dame!! Siden jeg aldri hadde sett slike før, måtte jeg spørre hva det var :-) Da fikk jeg vite at det er vennskaps egg. (friendships eggs)


De har fått plass på stue bordet. De pynter godt opp synest jeg. Det har nok tatt litt tid å lage de i og med at ALLT er håndsøm.

I går var jeg innom Nille på Jørpeland en tur. der fikk jeg kjøpt meg nytt lys og blad fat til å ha lyset på. Jeg synest det er så koseligt å tenne lys nå i mørke tida. Denne uka skal jeg ha ferie. jeg liker godt å stå opp tidligmorgenen,føallandre og tenne lys.

I dag har minste gutten min hjulpet meg med å ta huset. Han har støvsuget kjøkken, stua og gangen. Vasket kjøkken gulvet, ryddet gangen og trappa til loftet. Sopt trappa opp til loftet og vasket den etterpå. Så har han jammen meg bært ned skittentøyet sitt i vaske kjelleren. Snakk om grei gutt. Da kan mora sette seg ned med strikke tøyet og bare kose seg.

Jeg er nesten ferdig med fana genseren min. Den håper jeg på å bli ferdig med nå i ferien min. Gleder meg til den er ferdig. Varm og god! Strikker den i Rubin fra Sparkjøp. Det er godt garn og strikke med + at det er greit å vaske i maskinen, siden det er superwash garn.

Må ta meg en aldrig så liten  oppryddning på syrommet mitt. Det er slikt som er greit å ta tidlig på morgenen. Akkurat nå er det temmelig BOMBA der inne. Helt unødvendig spørr du meg!!

Vi har ett ruske vær uten like. Masse regn og lite sol. Det er slike dager det er godt å være inne med levende lys og fyr i ovnen for å ikke glemme ett godt pledd.....å strikke tøyet...selvfølgelig!

Nå får jeg gå tilbake til genseren...Ønsker alle ei fin helg videre.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar