søndag 26. august 2012

Ukene går....

tr%C3%B8tt

Nå har jeg begynt på jobb igjen og det er bare helt topp! Dagene og ukene fyker avsted. Det er vel ett tegn på at en trives og har det bra.

I skrivende sund, fester jeg stådene på noe av det jeg har bedrevet med på ettermidagene og kveldene. Å jammen blir det noen tråder og feste, JA!  



Det er jo alltid ett eller annet håndarbeid i hendene mine. Denne gangne har jeg gjort ferdig to par sokker. Ett par til min kjære og ett par til meg selv. De er strikket i Viking Raggen. Det er ett tykkt garn, så disse sokkene ble strikket på null komma nikks. Bak banderen var det oppskrift på sokker. Denne gangen brukte jeg det...men ikke på hælen.

Min mann og jeg skulle ned å besøke min svigerinde, på hytta hennes. Da kjører vi forbi Gjestal Uldvare Kunne jo ikke bare kjøre forbi.... Her fikk jeg med meg 3 nøster bomull sport og 40 nøster Silja. I det siste Allers som kon, var det masse strikke oppskrifter. Deriblant en ganser som er strikka i Silja.....

De 3 nøstene med Bomull sport..ble til disse gryteklutene. De blir nok mer til pynt i advent enn til bruk. Fort gjort å brenne fingrene med de! Mønsteret kjøpte jeg på også der. Jeg hekler noe løst, og brukte krok3 og da ble de akkurat tiktig størrelse etter mønsteret.

Viking Odin ribbestrikket lueMin datter og jeg skal strikke hver sin lue. Hun er begynt på sin, men ikke jeg. Ho skal også ha seg pulsvarmere i samme garnet. Blir skikkeligt kult! Luene ser slik ut :

Det er så koseligt å sitte om kvelden med strikketøyet eller hekling og bare slappe av.

Nå er det på tide å finne seg noe mat, så jeg vil bare ønske deg en fin fin søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar