søndag 18. mars 2012

Søndag morgen....


Ja, så er det blitt søndag morgen og det er helt stille i huset. bare Pus og jeg som er oppe. Været ser ut til å ha vert veldig vått i natt. Nå er det opplett og litt disig. Håper bare vi slikker unna tåka i dag. Den har ligget tett rundt husene de siste dagene.

I dag da jeg slo på tv, var jeg så heldig å få med meg de siste minuttene av denne krabaten...Elias redningsskjøyta. Det er en litt koselig barne film. Synd et ikke var slike filmer på tv da jeg var lita jente.Det som gikk da var ..pompel og pilt, Herr nilson, lekestue osv. Det er godt te-programmene har utviklet seg litt i riktig rettning.

I går fikk vi beøsk av ei jeg er tante til. Ho hadde med seg blomster til meg. Det er alltid kjekt å få blomster, men at jeg skulle få blomster to dager på rad, det hadde jeg ikke drømt om. Men nydelige det er de. Vi spurte om ho ville spise hjemmelaget pizza, sammen med oss. Noe hun hadde veldig lyst til. Litt senere på kvelden, skulle min mann Egil, hente sønnen vår borte hos vår eldste datter og hennes samboer, mens jeg skulle lage til resten av pizzaen. (Kvelden før hadde vi hatt taco. Jeg var så lur at jeg steikte opp med kjøttdeig, enn det vi hadde bruk for. Da var det bare å bake ut pizzadeigen i dag og ha på taco fyllet fra kvelden i forveien, for så å ha ost på toppen!)  På hjemveien oppdaget han at hans store søster var kommet hjem fra hytta. Vi ringte like godt ned å spurte om ho også hadde lyst å komme opp pit å spise sammen med oss. Det ble en koselig kveld med mye godt drøs.

I dag skal vi ha kjøttkaker til middag. Den må vi ha litt tidligere enn vanlig i dag. Det er fordi sønnen vår skal spille sensongens siste håndball kamp. Den gleder vi oss til å se. Han har kost seg på håndballen. Han er blitt kjempe flink. I starten var han noe u-sikker, men nå er han ikke så u-sikker lenger. Tørr mer å hive seg frempå. Det er vel slik med oss alle at vi er forsiktige i starten.

Nå vil jeg bare ønske alle en helt fantastisk søndag. Håper du koser deg like mye i dag, som det jeg kommer til å gjøre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar