fredag 23. mars 2012

Mitt aller første skjal.








I dag er det fredag og vi har endelig hatt sol....når tåka gav seg. Det er utrolig deilig å kjenne at sola varmer kroppen. Ute var biene i full gang med å sanke nektar fra krokkusne vår. Noen snakker om paddene som kryper frem nå og er ekkle... vel, selv mener jeg at dette er ett godt vår tegn.



Dette sjalet ble ferdig i dag. Det er strikket i Tove garn og tovet i vaskemaskinen på 40 graer,sammen med ei dongri bukse. Det ble ganske bra. Godt og varmt. Ser frem til jeg skal ta det i bruk om ei stund. Sydde i hekter fremme, isteden for knapp. Dette er mitt aller første skjal. Jeg er så fæl å fryse og tenkte at da måtte det være greit med ett skjal. Jeg har ikke avsluttet det på samme måte som det er i mønseteret. Jeg har heklet en tunge kant på sidene og fremme har jeg bare hekklet fastmasker. I mønsteret skulle det være vanlig rille strikk, som avsluttning...med en annen farge, rundt hele skjalet. Neste prosjekt..må være å få ferdig en UFO.

Her er det blitt seine kvelden, så nå er det bare å si...








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar