søndag 30. desember 2012

Vottealong.



Nå er det bare dagen i dag og morgen dagen igjen av 2012. Tenkte jeg måtte prøve å skrive noe i dag også. Nissen kan ta seg en velfortjent ferie til neste jul. Apropos jul. Hadde vert greit å lagt de fleste julegavene selv. Vi får se. Har jo ett helt år å jobbe på. Ser det er flere som tenker den tanken. Jeg synest det er veldig morro å overraske noen med noe hjemmelaget.

I dag er det herligt å bare kunne sitte og slappe av. Nyte den siste søndagen i 2012 med strikketøy, kaffe og mye fine filmer på tv. Ulempen er bare at det er forferdelig mange repriser å se denne jula. Ene filmen går både på kveldstid og dagtid.

Det neste året har jeg meldt meg på vottealong på facebook. Det er Projo som kom med den alongen. Det skal bli litt gøy. Det går ut på å strikke 12 par votter av det mønsteret som blir lakt ut hver måned. En kan bruke så lang tid som en vil, bare de 12 para er ferdig innen  31 desember 2013. Om en får alle 12 para ferdige med bilde av de.. er en med på en trekkning. Og hva den trekkningen er ... vet jeg ikke enda. Men morro det skal det bli!

I dag hadde jeg bestemt meg for å ikke starte noe nytt...men klarte jeg det...neida. Til jul, fikk jeg 4 nøster Sisu av min nesten 14 år gamle sønn. De er i blått og grønt. Jeg fant noe hvitt garn på loftet og har nå startet på grønne og hvite jule strømper. Så får vi se hvordan de blir. Det blir mye penere når en får dampet arbeidet til slutt. Holder også på med en marius genser. Den strikker jeg i str 4-6 år. Håper å ha marius genseren ferdig i løpet av de første ukene i 2013.

Nå får jeg dompe tilbake til goddstolen og håndarbeid og kaffe, før middagen må tilbredes. I dag er det kylling på menyen.

Ha en super søndag alle sammen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar