søndag 9. desember 2012

2 søndag i advent...

 Mandag 3 desember, var det renholderene sin dag. Da var jeg så heldig å gå telefon fra vår leder i Delta fagforeningen. Ho lurte på hvor jeg var, fordi ho måtte prate med meg. Jeg lurte jo litt på hva ho ville. Ho kunne fortelle at det var renholderene sin dag. Det visste jeg ikke, før ho sa det. Ho hadde fått beskjed fra høyere hold i foreningen å ta kontakt med renholderene og gi de noe for det gode arbeidet vi gjør. Så fikk jeg en god klem. :o) Det var jo litt rørende å få blomst på arbeid. Det var gledelig. Asalia er en fin blomst. Den pynter godt opp på salongbordet synest jeg.
 
Jeg har strikket noen øl votter eller flaske votter om du vil. De er strikket i Fritidsgarn og er tovet i maskinen. De var lette å strikke og flotte til toving. Synest de er noe varmere og isolerer godt mot kulden både fra bokser/flasker og kulden ute. Har strikket de i litt friske farger. De ble litt kule syntes jeg. Har en bror som ble helt på tuppa da han såg disse.

Jeg har strikket en lue og genser i falk garn fra Sandnes. Dette er ett sett som ei dame har bestilt av meg. Det er strikket i str 4-6 år. Ho er bestemor til tvillinger, så nå skal jeg begynne på det siste settet. Å feste tråder er ikke det morsomste jeg vet, men det er jammen meg godt når det er gjort!

I dag er det den 9 desember og jeg har begynt å strikke små votter for hver dag. Dette syntes jeg var litt morsomt prosjekt. En vott til dagen av og til to eller kanskje flere.

Disse fikk vi besøk av i går. De gikk å labbet lenge rundt huset her. Først disse 3, så etter ei lita stund kom det jammen meg 2 til! De to siste som kom, gikk ikke så godt sammen med de tre andre. Såg ut til å være ku og kalv. Kua og kalven kom helt opp på altanen og kikket på pusi som satt rett innenfor altandøra. Vi er heldige som har naturen og dyra så tett inntil huset. Dette hadde vi nok ikke opplevd om vi hadde bodd i en storby.



Nå vil jeg bare ønske alle en fin 2 søndag i advent!!Klikk for å vise større bilde


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar