lørdag 29. desember 2012

Ikke mange dagene igjen av 2012



Jeg fikk så lyst å strikke en barnehette med hals. Da ble det denne. Den er strikket i Viking Naturgarn. Da den var ferdig....passet den like godt til en voksen!! Men det trenger jo ikke være noe minus i disse minus tider! Kan være god å ha rundt halsen når en går tur. Det blir nok at jeg gir bort denne, ja. Den var lett å strikke og lett å montere. Den ble ganske fin bak også. Jeg savner selv en god strikka hals under jakka, når jeg går tur. Ergo har jeg bestilt meg denne:flettehalsen.





Jeg fikk alle vottene opp til 24 desember. Synest de var litt gøyale å strikke. De er alle forskjellige. Neste jul, blir det også å henge opp en vott for hver dag. Har sett andre varianter av denne, men det er denne jeg liker best.

Jeg har strikket denne luringen... det er rett og slett "understells varmer" for herrer! Den ble det mye lått og løye med da min bror fikk den til sin 47 års dag. hehe




Jeg har strikket meg en Skogfrue genser. Den har jeg bestilt fra samme sted som halsen lenger oppe. Den er strikket med ett garn som heter Anderse og strikket på pinne 7. Ergo ett prosjekt som ikke tok så lang tid. Med vilje, så har jeg strikket den en str mindre enn det jeg bruker i dag, da har jeg noe å krympe inn i!



            Genseren har splitt i halsen og splitt i sidene.n god og varm genser til neste høst. Den loer en del, det er minuset med dette garnet. Ermene er strikket på med garlands. Herligt å slippe klipping i strikketøyet. Det liker jeg ikke. Er redd jeg skal klippe feil og ødelegge hele arbeidet!


Dette er det siste prosjektet mitt. Ei real julepute med marius mønster. Puta er 50x50 og har ei Høye dun pute inni. Denne blir det nok at ho mor beholder selv. Den har jeg kost meg med å strikke. Puta blir sansynligvis lagt bort etter jul og tatt frem til neste jul. Hmmm, kanskje jeg må strikke meg ei "advents pute" også da. Hva med "påske pute"?



Nå er det ikke mange dagene igjen av 2012. Dette året har jammen meg gått fort. Har nok ikke vært så flink å tatt bilder dette året, men får gjøre det bedre neste år.

Nå har vi hatt den ene stormen etter den andre. Det har og er veldig grått ute nå. Regn og kraftig vind. Da er det godt å være inne å kose seg med god kaffe, håndarbeid og varme i ovnen!

Ønsker deg en fortsatt fin romjuls feiring.
Klemmer fra Lill-Harriet




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar