søndag 3. februar 2013

Søndag og snø..

Ja, så er det søndag og vi har allerede februar måned og snø i lufta hos meg! Den ene dagen etter den andre går. Det beste er at sola har snudd og at det er lysere kvelder. Ser frem til enda lysere kvelder og mer varme i været!

Jeg liker å kikke på andres blogger og se hva de har laget og få litt inspirasjon selv. Det er så mye pent å lage, men tida strekker ikke helt til! Da jeg kom til Marianne's blogg..har ho en give away, gående. Der er det en bok som heter: 
Fru Soleng`s Luer, votter og vanter 2 ", 
som det går an å vinne. Det er ei strikke bok om votter, vanter og luer + at det er 4 nøster 
østlands garn som en kan strikke lue med reinsdyr mønster på. For ei kjekk bok og kjekkt garn å vinne! Den som intet våger, intet vinner.... :-) Dersom du vil inn å kikke på sia til Marianne, er det bare å klikke på Marianne's blogg litt lenger oppe. Ho har mye å vise på bloggen sin. For å bli med på Give Away, må en ta lodd, les mer om hvordan en gjør det , på bloggen hennes. Jeg har tatt 4 lodd på hennes blogg. Så er det bare å krysse fingrene og håpe på gevinst!


Hos meg har du kanskje fått med deg, at det går mye i Marius sokker for tiden. Her er det enda ett par dame Marius sokker. De er også strikket på pinne 3,5 og garnet heter Falk. Ett veldig godt garn å strikke av. Det har også dukket opp noen bestillinger på akkurat disse sokkene. Jeg liker å ha noe å strikke på mens jeg ser tv. Etter å ha strikket mønsteret en stund, kan jeg det utenat og det passer jo veldig godt.

Den 1 februar kom neste oppgave i projo vottelong 2013. Denne gangen kunne vi velge mellom disse to. Jeg har valgt å strikke den med rosen på. Syntes den var litt fin. Så er det bare å velge garn da.... Må nok opp på loftet å se hva jeg kan rote frem der. Hadde jo vert greit å kunne bruke noe av det som jeg har liggende!!


Nå skal jeg snart på håndball kamp med sønnen min. Denne gangen er det en hjemmekamp. Det er kjekt å se guttene spille. De er blitt kjempe flinke. Er litt imponert over at de klarer å huske alle reglene. 

Nå får jeg ta meg en kopp kaffe og finne frem strikke pinnene mine igjen. Ønsker alle en fin søndag.

Lill-Harriet


4 kommentarer:

  1. Mariussokker er kjekk strikk. Har strikket to par jeg også. Liker fargevalget ditt. Flotte votter du skal strikke også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Hane.
      Jeg har så mange ting jeg ønsker å strikke, men tida strekker ikke helt til! Marius mønsteret går nesten av seg selv her. Hehe

      Ønsker deg en fin kveld videre.
      Lill-Harriet

      Slett
  2. Har bestemt meg for å ha en bloggrunde hos de som har lagt igjen bloggadressen sin inne på projo sine sider. Det er jo kjekt å se hva alle de andre der inne lager.
    Sokker får man aldri nok av, er i sokkemodus her selv - så det strikkes hele tiden. Har faktisk til gode å strikke mariussokker, får håpe det blir en gang det også - for Marius er fint.

    Spent på hvilke farger du endte opp med på roser og striper - har ikke strikket de enda jeg eller, men plutselig så blir det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo Sissel.
      Takk for at du tok turen innom bloggen min. Jeg bruker også å ta turen innom blogger hos projo. Det er så mange ting en blir inspirert til å lage selv. Det er kjekt å se hva andre får sammen av både det ene og det andre. Jeg har strikket marius sokker i Falk, men så fikk jeg hint om at Perfect garn var mye mer egnet til sokker. Mer slite sterkt...det var da det ble kjøpt inn rosa garn. Nå må jeg bare få ferdig marius genseren til en arbeidskolega. Så kan jeg ta fatt på noe nytt!!

      Ha en fin kveld :o)

      Slett