søndag 15. juli 2012

En ufo





Ja, så ble denne ufo-en ferdig i går kveld.(UFO= u- ferdig objekt) De ble ikke så værst.
Hel: perlestrikk.
Tå: rund.
Garn: Silja. Ett veldig slite sterkt og godt garn og strikke sokker av.
Mønster-heftet kjøpte jeg på denne bloggen: Vigdis Marie Design Den er absolutt å anbefale.

Jeg ser det er mange som har noen flotte greier som de legger inn i sokkene for å få fasongen og at mønsteret skal vises bedre. Tenkte først jeg skulle se på nettet om jeg kunne bestille slike, men fant ut at det var like enkelt å lage de av papp. La sokken på pappen og tegnet rundt. De funka fint de også!

Apropos sokker. Jeg har strikket noen tå og opp sokker. De er jo litt greie. Jeg synes det ikke er like enkelt alltid å beregne hvor langt en skal strikke skaftet for å ha nok til resten av foten. Men strikker en fra tåa og opp...kan en strikke nesten til det ikke er mer garn igjen.
Ramla over denne bloggen i dag :nunnas verden Ho har ett slikt mønster som jeg må teste ut. De jeg har er bare på Tysk.

I dag er det altså søndag og temperaturen ute er ikke av de beste...14.5 grader klokka 10! Lurer litt på hvor den berømte sommeren vår er blitt av. Kjenner jeg savner litt varme. Etter at jeg tok slanke operasjonen i mai...er jeg blitt litt av en frostmakk.. Varmeteppet som jeg fikk av min datter og hennes samboer, blir flittig brukt!

Må vel finne frem enda en ufo og prøve å få ferdig. Lurer på hva jeg da skal fortsette på.

Ønsker deg en fin dag videre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar