søndag 23. mars 2014

Stille i huset...

Søndag morgen og helt stille i huset. Bare mor og Pusi som er oppe. Har du tenkt på hvor mye selskap det er i hunder og katter? Dette er den katten vi har hatt lengst. Ho går ikke så veldig langt bort fra huset. 
Det er noe eget med denne stillheten, enten det er søndag eller mandag. 
Sitter å ser utover sjøen og ser en flott turistbåt som er på vei mot Stavanger. De ser ut til å få det rette været med seg. Godt de ikke kom på torsdag og fredag...da var det rett før vi ble tatt av syndefloden! hehe

I høstferien skal min kjære og vår sønn, på skoletur til Polen. Det gleder de seg til begge to. Det blir nok en spennende og noe tøff tur. De skal reise med de hvite bussene. Da skal jeg også ha ferie...men jeg skal være hjemme og male litt rundt om kring. Planen er å male stua. Den har vi blitt enige å ha i caffelatte. Det vi IKKE er blitt enige om er at jeg vil male gangen og soverommet vårt. Det han ikke vet.... På soverommet vil jeg lage lift gardiner. Stoffet har jeg kjøpt og det ser slik ut... Grunnen til at jeg valgte dette motivet er at mannen i huset har en engen elsk til disse bilene. hehe. Tipper han blir noe overrasket og forhåpentligvis....kommer til å like det. Jeg gleder meg til å få malt veggene her. Det er ikke gjort siden vi flyttet inn. 

Jeg har strikket ett par luer. Den ene fant jeg på en blogg jeg var innom. Det er den blåe. Skal se om jeg kan finne nett adressen på den. Lua kan ha 3 bruker funksjoner. Garnet jeg har brukt er jeg noe i tvil om hva heter. Mønsteret har jeg hentet fra en blogg. Skal se om jeg kan finne den igjen. Men lett og morro å strikke.  
Dette er en Alvelue som jeg har strikket fra en bok jeg har kjøpt meg. Boka heter: Morsomt strikk til små sjarmtroll. Garnet jeg har brukt heter Ullrikka. 
  

Nå broderer jeg for harde livet, på bunadskjorta til min søster. Det går fort unna, bare en setter seg ned med den! Gleder meg til jeg skal begynne å montere den. Ho gleder seg nok til å ta den i bruk. hehe.

Så har jeg fått bestilling av noen marius gensere. Så to av de har jeg fått garn hjem til. Det bestilte jeg hos Jannicke. Der har jeg bestilt før og er veldig fornøyd meg servicen. Ho ringer om det er noe spesielt.Garnet kommer vakum pakket, slik at det kommer rett i postkassen. GENIALT! 

Nå ønsker jeg alle en fin fin søndag. Håper uka vi går i møte, blir noe tørrere enn det vi har hatt i de siste ukene. 

Klemmer fra Lill-Harriet



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar